Kamis, 03 Januari 2019

Welcome 2019

Time flies,  but memories last forever.

It is time to say goodbye year 2018 with the whole experience that happen in my life, I feel so grateful in this year because almost my wishlist things happened. Even there were some goals that I missed. Once again I want to say: Thanks God for every miracle in my life.

In year 2018 from my career perspective: I got promotion so my salary grewth significantly.  I got a first winner in Pusri innovation competition, I got platinum in National innovation awards and the last but not least, be a first winner in PT Rekaysa Industri Innovation competition.

In social activity’s side and personal development: I can active in social community again; I joined Rumah Belajar Ceria, voluntery activity that focus to teach the children from poverty family and social development. I thought that in 2018, I got many blessing, I used less social media and read more books, at least I read 32 books in 2019 (I proud of my self  *_*)

Those were list of the books that I read:

1. Layar terkembang – Sutan tadir Alisyahbana
2. Revolusi Belum Selesai – Bonnie Triana
3. Tafsir Al Azhar jilid 2 – Prof. Hamka
4. Dilan 1 – Pidi Baiq
5. Dilan 2– Pidi Baiq
6. Milea – Pidi Baiq
7. Panca Azimat Revolusi, Pidato Presiden Soekarno 1956 -1967
8. Islam yang saya anut – Quraish Shihab
9. Lembaga Hidup - Hamka
10. Manuskrip yang ditemukan di Accra – Paulo Coelho
11. The Recontruction Religious Thought in Islam – Sir Muhammad Iqbal
12. Pulang – Leila S Khudori
13. Habis Gelap Terbitlah Terang – RA Kartini
14. Status Piagam Jakarta – Ridwan Saidi
15. Detik-detik yang menentukan – BJ Habibie
16. Amien Rais Sang Demokrat – Muhammad Najib
17. Refleksi Amien Rais – Prof. Dr. Amien Rais
18. Abdurrahman Wahid: Muslim Democrat, Indonesian President – Greg Barton
19. Amien Rais dalam Sorotan Generasi Muda Muhammadiyah – A.R Ghazail
20. Dunia Kafka – Haruki Murakami
21. Adicerita Hamka – James Rush
22. Kritik oto kritik dan Uraian Tanggung Jawab – Pledoi Sudisman
23. 7 Habits Highly Effective People – Steven Covey
24. Hujan – Tere Liye
25. Titik – Titik Kisar di Perjalananku – Prof. Ahmad Syafii Maarif
26. Njoto: Peniup Saksofon di Tengah Prahara
27. Origin – Dan Brown
28. The subtle art not giving a fuck – Mark Manson
29. The art of war - Sun Tzu
30. Sarinah – Ir. Soekarno
31. Pemikiran Karl Marx – Franz Magnis-Suseno
32. The Warren Buffet Portfolio – Robert G Hagstrom

 
In the beginning of this new year, I want to write down my wishlist things a.k.a Goals with timeline in 2019. There are some goals that must be happen in this year, my private goals of life.

First: I want to live as Andrea Hirata Said in his fabulous novel : “ Aku ingin hidup, merasakan sari pati hidup”

Second: I want to build a wonderful family with woman that I love.

Third: In the mid of 2019, I will apply LPDP scholarship, Must apply! (will Join Ielts Test in the end February, I wish get the score: 6,5).

Fourth: I want to read at least 3 books/ month. And 40 books/year.

Fifth: I want to do sport more: fitness (every day), cycling (every month), Running (every Sunday), Swimming (every Saturday). Plus I want to be part of Pusri basket ball team.

Sixth: My investment will growth as many as 20% and I can save money from my salary in 2019 as many as 100jt for invesment.

Stuff that I want to buy in 2019:
1. Stabilizer DJI Osmo Mobile 2
2. Running Shoes Adidas ultraboost
3. Suit
4. Travel  Bag
5. Laptop (Macbook air or Dell Allienware)
6. Smartwatch

Home Furniture that I want to buy in 2019:

1. Sofa
2. Couch
3. AC 1 PK
4. Shoes rack
5. Microwave

Placed that I want ti visit in 2019:

1. Lombok
2. Japan
3. Jogjakarta
4. Aceh
5. Medan

Finnaly, I want to close my new year goals with the quote from Andrea Hirata:

"Aku ingin mendaki puncak tantangan, menerjang batu granit kesulitan, menggoda mara bahaya, dan memecahkan misteri dengan sains. Aku ingin menghirup berupa-rupa pengalaman lalu terjun bebas menyelami labirin lika-liku hidup yang ujungnya tak dapat disangka. Aku mendamba kehidupan dengan kemungkinan-kemungkinan yang bereaksi satu sama lain seperti benturan molekul uranium: meletup tak terduga-duga, menyerap, mengikat, mengganda, berkembang, terurai, dan berpencar ke arah yang mengejutkan. Aku ingin ke tempat-tempat yang jauh, menjumpai beragam bahasa dan orang-orang asing. Aku ingin berkelana, menemukan arahku dengan membaca bintang gemintang. Aku ingin mengarungi padang dan gurun-gurun, ingin melepuh terbakar matahari, limbung dihantam angin, dan menciut dicengkeram dingin. Aku ingin kehidupan yang menggetarkan, penuh dengan penaklukan. Aku ingin hidup! Ingin merasakan sari pati hidup!"

5 komentar:

  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasHapus
  2. Free Earn Bitcoin High Payment

    Easy Task With Faucetpay.io

    Free bonus register Faucetpay.io up to 0.0001 Satoshi

    BalasHapus
  3. jaman sekarang banyak yang ngblog dengan cara singkat. Salahsatunya pake teknik agc. kontennya tinggal spin doang.. nih kaya blog kepowin.com ini..

    BalasHapus

Silahkan tinggalkan komentar...